16 Mayıs 2012 Çarşamba

Çarşamba


Bugün öğleden sonra bütün hastaları iptal et dedim Müdananım’a. Yaparım bunu bazen. Bunca okudum, çalıştım, kendi içinde cillop gibi işleyen bir sistem kurdum kendime. Elbette ki bu sistemin sadece bana mahsus hava delikleri olacak. Hayatımı üç beş dengesizin hezeyanları için çekilmez hale getirecek değilim.
“Dengesizsin sen biraz” derim bazen bazı hastalarıma. Dengesizse bunu söylerim. Yaparım. Bazı meslektaşlarım hasta bile demekten çekinip aman yanlış anlamasın insanlar aman etiketlenmekten korkup da gelmemezlik etmesinler diye neredeyse takla atacak kıvama gelirler hastaların karşısında. İkiyüzlülüğün daniskası! “Bak senin gibiler için bazıları pekala ruh hastası der” diye içimden geçeni söylerim ben. İnsanı hasta eden en önemli mikroplardan biridir “riya”.
Tarzımı önce sert bulurlar ve karşıma gelene kadar geçirmiş oldukları hayatları boyunca hep alıştıkları gibi tepki verirler: Kalpleri kırılır!
“Ben senin sevgilin, annen, karın, kızın, arkadaşın değilim. Aramızda bir gönül bağı yok. Kalbinin kırılması çok saçma çünkü sana sunduğum hizmet için bana para veriyorsun.”
Beni sevmek zorunda değildirler. Ve açıkçası bir süre sonra bana bunun için minnet duymaya başlarlar.
Ki aslında ben “minnet”ten de hiç hoşlanmam. Her neyse…
Hayat olduğu haliyle basittir. İnsan doğar, büyür, olmadık hataları yapar, türlü acılar çeker, yerden yere savrulur ve her şey sonunda başladığı noktadaki basitlikte son bulur. Amaç budur sadece. Bunu görmemekte direnip, dış dünyanın her biri birer yanılsamadan ibaret uyaranlarını kendi gerçekliğinmiş gibi farz etmek işine geliyorsa bu basbayağı senin bilinçli seçimindir. Sorumluluğunu al, diyeceğim ama sorumluluk alma becerisindeki bir insan hali hazırda böyle bir şuursuzlukla zamanını harcamayacak kadar “farkında”dır zaten.
Bu verdiğim çok genel bir nevroz tanımıdır ve psikologlara para kazandıranların büyük bir bölümünü de nevrotikler oluşturur.
Para kazanacağım diye dünyanın en sıkıcı insanlarına 45 dakikamı ayıramam. O yüzden açık sözlülük iyidir. Hastaya neye uğradığını şaşırtmak ilk bakışta size verdiği izlenimin aksine oldukça terapötiktir.
Bugün öğleden sonramı kapattım anlayacağınız. Sevdiğim bir şeyler yapmaya ihtiyacım var. Sıkılıyorum çünkü bazen…


Hiç yorum yok: